Kurs

VMware Horizon 8: Troubleshooting Bootcamp («HTB8»)

In diesem Kurs erwerben Sie Kenntnisse zur Behebung häufiger Probleme, die in einer Horizon®-Umgebung auftreten. Sie nehmen an einer Reihe von Lab-Übungen teil, um bestehende Umgebungsprobleme zu beheben.
Dauer 5 Tage
Preis 3'950.–   zzgl. 8.1% MWST
Kursdokumente Elektronische Original-VMware-Kursunterlagen (eKit)

Kurs-Facts

Key Learnings
  • Implementieren einer strukturierten Vorgehensweise zur Fehlerbehebung
  • Beheben häufig auftretender Probleme in einer Horizon-Umgebung
  • Beschreiben der wichtigsten Horizon Connection Server-Funktionen, die als CLI-Optionen mit dem Befehl vdmadmin verfügbar sind
  • Identifizieren der Protokollspeicherorte für jede Horizon-Komponente
  • Identifizieren von Verfahren zur Diagnose und Behebung von Problemen im Zusammenhang mit der Erstellung und Verwendung von Maschinen und Desktop-Pools
  • Besprechen der Anforderungen für Logon Monitor
  • Erläutern der Optimierung von Horizon Windows-Desktops
  • Erläutern der Fehlerbehebung bei Problemen im Zusammenhang mit geklonten Instant-Maschinen
  • Identifizieren von Schritten zur Behebung von Problemen mit dem Horizon-Client
  • Besprechen von Techniken zur Fehlerbehebung bei allgemeinen Client-Verbindungsproblemen
  • Besprechen der Schritte zur Fehlerbehebung bei der Geräteumleitung in Horizon
  • Besprechen der erweiterten Konfigurationen des Connection Servers
  • Auflisten von Fehlerbehebungstechniken für häufige Connection Server-Probleme
  • Interpretieren der Horizon Connection Server-Protokolle
  • Identifizieren von UAG-Konfigurations- und Zertifikatsproblemen
  • Auflisten von Fehlerbehebungsschritten für häufige UAG-Probleme
  • Beschreiben der Überprüfung der BLAST-Konfiguration anhand von Protokollen und Einstellungen
  • Beschreiben der verschiedenen Sicherheitsoptionen für die Horizon-Umgebung
  • Beschreiben von BLAST-Optimierungsempfehlungen für verschiedene Anwendungsfälle
  • Beschreiben von Horizon Verbindungen und Fehlerbehebung bei damit verbundenen Problemen
  • Beschreiben von Horizon Zertifikaten
  • Auflisten von Schritten zur Fehlerbehebung bei allgemeinen Problemen mit Horizon Zertifikaten
  • Beschreiben von Szenarien zur Fehlerbehebung in der Cloud Pod-Architektur
  • Identifizieren und Beheben von Problemen in einer Horizon-Umgebung
Inhalt

1 Course Introduction

  • Introductions and course logistics
  • Course objectives

2 Overview of Virtual Desktop and Application Virtualization Troubleshooting

  • Identify Horizon architecture and supportability using Horizon Documentation
  • Apply systematic troubleshooting methods to logically diagnose faults by collecting valid and accurate information regarding the environment and problems
  • Identify the different approaches to take when a problem occurs and how to document them

3 Command-Line Tools and Backup Options

  • Describe key Horizon Connection Server features that are available as CLI options with the vdmadmin command
  • Identify and collect the log locations for each Horizon component
  • Describe the Horizon backup and restore and its benefits
  • Identify the Database reporting functionality and the steps to resolve inconsistencies

4 Troubleshooting Machines and Desktops

  • Identify the information captured in the Help Desk Tool
  • List the procedures to diagnose and fix problems encountered when creating or using machines and desktop pools
  • Identify procedures you can follow to diagnose and fix problems while creating and using Linux desktops

5 Horizon End User Performance and Optimization

  • Discuss the Logon Monitor requirements
  • Describe the Logon Monitor configuration
  • List the Logon Monitor metrics
  • Identify the advantages of image optimization
  • Explain how to optimize Horizon Windows desktops

6 Troubleshooting Instant Clones

  • Describe how instant clones are created
  • Explain what gets logged when an instant clone is created
  • Identify the keywords to look for in logs when troubleshooting instant clones
  • Discuss how to troubleshoot problems with instant clones

7 Troubleshooting Horizon Client

  • Identify steps that you can follow to solve problems related to Windows Horizon Client
  • Identify steps to solve problems related to Horizon Client for Linux
  • Identify steps that you can follow to solve problems related to Horizon HTML Access
  • Identify steps to solve problems related to Horizon Client for Mac

8 Troubleshooting Common Client Connection Issues

  • Identify the key ports in the Horizon environment
  • Discuss how to troubleshoot black screen problems

9 Troubleshooting Device Redirection

  • List troubleshooting steps applicable to USB Redirection issue
  • Discuss Nested RDSH Redirection

10 Troubleshooting Horizon Connection Server

  • Identify general troubleshooting techniques for Horizon Connection Server
  • Explain how to use logs to identify common Horizon Connection Server problems
  • Describe Active Directory (AD) Lightweight Directory Service (LDS) Replication
  • Discuss Horizon Connection Server Replication common issues
  • Explain how to interpret Horizon Connection Server logs
  • Compare successful and unsuccessful logs from common infrastructure administration tasks

11 Troubleshooting Unified Access Gateway

  • List and identify common UAG deployment issues
  • Explain how to monitor the health of a Unified Access Gateway deployment
  • Identify and Troubleshoot UAG certificate issues
  • Explain how to monitor, test, and troubleshoot network errors using tcpdump and curl
  • Detail general Unified Access Gateway troubleshooting methods

12 BLAST Configuration

  • Discuss BLAST Codecs and Encoder Switch settings
  • Describe how to verify BLAST configuration using logs and settings

13 Optimizing BLAST

  • List general BLAST optimization recommendations
  • Summarize BLAST tuning recommendations that apply to WAN connections
  • Summarize BLAST tuning recommendations that apply to work-from-home and home-office-to-cloud use cases
  • Describe recommended tuning options to increase display protocol quality for all use cases and applications

14 Troubleshooting Horizon Connections

  • Explain Horizon connections
  • Describe the role of primary and secondary protocols in Horizon connections
  • Describe HTML Client Access Connections
  • Describe Horizon Connections Load Balancing
  • Describe timeout settings, supported health monitoring string, and suitable Load balancer persistence values
  • Identify troubleshooting steps for failing Horizon Load Balancer connections
  • List the steps for troubleshooting Horizon connections

15 Troubleshooting Horizon Certificates

  • List Horizon certificate functions
  • Describe Horizon certificate scenarios
  • Discuss potential challenges related to certificates in Horizon
  • Describe the troubleshooting approach to Horizon certificates issues

16 Cloud Pod Architecture

  • Describe Cloud Pod Architecture troubleshooting scenarios
Zielpublikum

Dieser Kurs richtet sich an Tier-1-Systemadministratoren und Integratoren, die für die Verwaltung und Wartung der Horizon-Infrastruktur verantwortlich sind.

Anforderungen

Vor der Teilnahme an diesem Kurs müssen Sie über die folgenden Kenntnisse verfügen:

  • Verwenden von vSphere Web Client
  • Konfigurieren von Windows-Systemen zur Aktivierung von Remotedesktop-Verbindungen

Der Besuch des folgenden Kurses ist erforderlich:

      VMware Horizon: Deploy and Manage V8.8 – Premium («VMHDMP»)

      4 Tage
      • Bern, Zürich
      CHF
      3'150.–
    Zusatzinfo

    In diesem Kurs erhalten Sie elektronische Kursunterlagen. Die Unterlagen werden Ihnen vor dem Kurs von VMware auf die von Ihnen bei der Anmeldung hinterlegte Adresse zugestellt. Um parallel zum Unterricht die Inhalte und Übungen nachzulesen oder die Unterlagen gleich am richtigen Ort zu speichern, bringen Sie bitte Ihr eigenes Tablet oder Laptop mit.

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